Parašykite mums
Parašykite mums

Virtualus parodos atidarymas

Virtualus parodos atidarymas pasibaigė.

Dėkui visiems dalyvavusiems.

Jei turite dar klausimų ar komentarų, autorė mielai Jums atsakys – palikite klausimą ar komentarą puslapio apačioje.


Atsakymai

Rasita :
Koks stilius jums paciai labiau patinka, ar grieztu formu-is kvadrateliu sukurti paveiksla, ar neapibreztu formu.
Danguolė Brogienė
Laba diena, kadangi dirbu, kuriu tiek autorine technika tiek sena gobeleno technika, tai net negalėčiau išskirti kuri man labiau patinka. Viskas priklauso nuo sumanymo kūrinio, idėjos arba vidinio poreikio…Kai norisi didesnės improvizacijos spalvomis, kuriu savo autorine technika, kartais po tam tikro periodo atsiranda poreikis austi gobeleno technika…Kvadratas ir trikampis tai tik tam tikra išraiškos priemonė improvizuojant spalvomis, jos padeda abstrakčiai sukurti mintis…
24 September 2009 at 14:18

Albinas :
Savo įvadiniame žodyje apie kūrybą, kalbate tiek apie realaus gyvenimo erdves ir spalvas, tiek ir apie įsivaizduojamo, iliuzinio pasaulio. Tai kurių spalvų jūsų kuryboje daugiau – tikrų ar iliuzinių?
Danguolė Brogienė
Kalbant apie spalvas, aš neskirčiau spalvų nei į realias nei į iliuzines…Spalvos yra achromatinės ir chromatinės…Spalvas savo kūryboje naudoju kaip priemonę, kuriant plokštumines erdves. Iliuzinis pasaulis , kuriamas netik spalvomis bet ir šviesa, kuri apšviečia kūrinį, leisdama jam e judėti tiek spalvoms tiek ir formoms.o apie spalvas galima kalbėti ir kalbėti….
24 September 2009 at 14:31

Akvilė:
“Meno terapeutai TRIKAMPĮ ir į jį panašias formas rekomenduoja piešti, kai žmogui trūksta energijos, ryžto, įžvalgos, vyriškumo, analitinio mąstymo, disciplinos, kai nuolat abejojama, vengiama imtis atsakomybės. Trikampio poveikis panašus į raudonos spalvos, todėl žmogus šios energijos turi semtis saikingai, kitaip taps irzlus ar net agresyvus. KVADRATĄ, patartina piešti vidinės pusiausvyros, stabilumo stokojantiems žmonėms, taip pat asmenims, kurie nesugeba užbaigti pradėtų darbų ar įgyvendinti užsibrėžtų tikslų, skrajoja padebesiais, yra atitrūkę nuo realybės” – psichologė Aušra Šūmakarienė.

Koks jūsų požiūris į meno terapiją? Ar pastebėjote geometrinių figūrų “įtaką”, ar esate prie jų pripratusi iki nebekvestionavimo ribos ir svaresnį nuopelną skiriate spalvoms?

Danguolė Brogienė
Kad pagrindinės spalvos atitinka pagrindines formas apskritimą, kvadratą, trikampį, mes visi žinome, o savo kūryboje kvadrato formą ir suskaldymą iki trikampio man padiktavo mano autorinė technika, formos pasirinkimas nebuvo susietas su spalvomis…Meno terapijos įtaka žmogui yra be galo didelė, spalvų terapija ypatingai…žinoma kokios spalvos kokias emocijas sukelia kiekvienam žmogui skirtingai, yra nustatyta kiekvienos spalvos poveikis bendrine tvarka, tačiau kadangi Dailės Akademijoje dėstydama studentams apie spalvas ne vienus metus , supratau, kad bendros tezės yra labai sąlygiškos… Prinstono universiteto mokslininkai jau nustatė, kad kiekvienas gimęs žmogus kaip turi savo unikalų pirštų antspaudą, taip ir gimsta su savo spalvos kodu. Todėl taikyti bendrai apie spalvas kievienam individui yra labai trapu, o kartais net ir pavojinga…Nes mes dar neturime manau tokios technikos , kuri pasakytų koks kiekvieno spalvos kodas, ir tik vidiniu pojūčiu tikriausiai mes galime pajausti savo kodinę spalvą…..O kai nežinom visada aš abejoju bendriniais teiginiais, kurie taikomi visiems…Visada sakau, kad tik apie 80% tai teisinga, o 20% visada abejoju…Savo kūryboje labai daug dėmesio skiriu spalvoms. Formą naudoju spalvų abėcėlei mokytis…Nes manau kad iki šiol aš mokiausi šios autorinės technikos ir spalvų abėcėlės, kurią išmokusi jau galėsiu kurti kitomis formomis, kaip priemone, išreikšdama savo mintis…
24 September 2009 at 14:53

Laimonas:
Sveikinu su atidarymu.
Ar visa savo kuryba isreiskiate per kvadrata ir trikampi, tik zaisdama spalvinemis gamomis. Ar nenorite paieskoti ivairesniu formu. Man jusu darbai su kaskokiais zemes simboliais zymiai patrauklesni ir idomesni. Juose daugiau filosofijos ir apmastymu. Ozaidimai kvadratais daugiau interjeriniai ir bedvasiai. Kaiskaip is kurybos ir norisi to jausmingumo ir dvasingumo, o ne salto interjerinio apstraktiskumo ir moderno.
Danguolė Brogienė
Tai visiškai skirtingos technikos, kurias naudoju savo kūryboje,..gobelenuose išreiškiuvienokius jausmus, galbūt kitas mintis…o Abstrahuotų formų ir spalvų darbuose aš ieškau spalvų harmonijos, prieštaravimų, autorinės technikos abėcėlės, kurios mokausi iki dabar , tai tik vienas etapas, kuriant spalvomis…Abstraktus sprendimas man padeda geriau improvizuoti su spalvomis pasitikrinti jų poveikį, ir sukurdama galimybę veikiant apšvietimui kiekvienam kūriniui kisti, priklausomai nuo krentančios šviesos… kodėl intensyvias spalvas naudoju reikšdama emocijas, o todėl kad kiekvieno žmogaus gyvenime būna skirtingų periodų, kai norisi džiaugtis, kai norisi verkti, kai norisi liūdėti….per spalvas aš tai ir išreiškiu.Abstrakčiuose darbuose poveikį ir dvasingumą aš kuriu labai minimalistinėmis formomis bet tai leidžia pasireikšti spalvomis, ir paveikti į giliausius žmogaus kaip žiūrovo slėpinius , mintis bei emocijas, nes kas gali taip stipriai gali įtakoti kiekvieną jei ne mūsų spalvotas pasaulis…
24 September 2009 at 15:16

Lukas:
Kiekvienam savo ziurovui siulote i Jusu kurinius ziureti savaip, is savo kampo – tai normalu. Bet kaip is savo pacios kurinius ziurite pati? Ar paveikslo koncepcija gimsta is anksto, su mintimi, ir spalvas deliojate pagal is anskto nuosekliai apgalvota spalvu derini/schema? Tas liecia ir paveikslu pavadinimus – ar paveiksla kuriate jau turedama konkrecia minti/pavadinima, ar suteikiate kuriniams pavadinimus pagal tai “kaip ziurisi”. Klausiu, nes kelios jusu kompozicijos, skirtinguose nuotraukose, turi skirtingus pavadinimus…
Danguolė Brogienė
Savo kūrinio idėją subrandinu gana ilgai, kartais kitiems net atrodo kad tarsi nieko neveiki, o mintys visą laiką juk juda galvoje , mastai kaip išreikšti vieną ar kitą idėją, kuri atsiranda visiškai netikėtai, tarsi spontaniškai, bet visada po to ji subrandinama ir jau po to viską apgalvojusi imuosi kurti, tačiau visada palieku sau daug vietos improvizacijai, išlaikydama pagrindinę spalvinę dėmių kompoziciją. Kartais spalvų atspalviai atsiranda visiškai netikėtai, priklausomai nuo nuotaikos, o gal būt netgi nuo tuo metu esamo laikoir t.t. Pavadinimai gimsta irgi tarsi iš pat pradžių kaip ir spalvų deriniai, nes pavadinimas dažnai man atitinka spalvų derinius , bet vėliau kai šia technika galiu leisti kisti netgi esamai kompozicijai tai ir pavadinimai kartais atsiranda nuo pokyčio paveikslo, pasukus kita kryptimi, ir atsiradus naujiems spalviniams atspalviams, tarsi suteikia ir pavadinimų improvizacijai. Tai tarsi kaip aš sakau kiekvienas gali priimti taip kaip aš galvoju, arba leidžiu kiekvienam suteikti pavadinimą su turiniu improvizuotai, tai ir padarau kartais netgi pati, nes mėgstu kitimą, judėjimą , improvizaciją, tai suteikiu ir kitiems…
24 September 2009 at 15:48

Valentinas:
Kaip pavyksta suvaldyti spalvų gamą? Šilkas labai sunkiai susiveda i splavų vientisumą. Ar kūrinio gimimo metu keičiat pirminį sumanymą, ar laikotės pradinės sumanytos koncepcijos?
Danguolė Brogienė
Spalvas tiesiog pasirenku , derinu vieną prie kitos, atmetu nepatinkantį spalvų derinį, keičiu atspalvius…O ryškias spalvas bandau sujungti į harmoningą derinį , pasitikrindama savo nuojauta, vidiniu pojūčiu…Būna ir nusivylimų vienu ar kitu spalvų sąskambiu, bet visada jaučiu kokios spalvos reikia, kad vienas ar kitas spalvų derinys skambėtų.Šilkas tai tik medžiaga , kurios pagalba aš kuriu tekstilės darbus, todėl nemanau, kad jis labai sunkiai susiveda į spalvų vientisumą. Kuriant, kiekviena medžiaga turi savo subtilumų, bet nemanau, kad šilkas trukdo suvesti spalvas, jis tik padeda man suteikti spalvoms kitimo bei įdomumo… Pradinė idėja visada išlieka, kinta gal būt spalvų tonai, atspalviai, nes improvizuojant savo kūryboje esu visada laisva nuo apibrėžimų ir suvaržymų.
28 September 2009 at 12:34

atgal į parodos puslapį

klausimai ir komentarai

  1. Lietuvaitė says:

    Nepaprastai gražu. Širdis atsigauna.Ačiū Danguole…